overname-helecloud-door-softwareone

Overname HeleCloud door SoftwareONE
zorgt voor groei in AWS clouddiensten

SoftwareONE acquires HeleCloud, a leading independent AWS Premier Consulting Partner in EMEA

SoftwareONE Holding AG, een toonaangevende wereldwijde leverancier van end-to-end software- en cloudoplossingen, heeft vandaag de overname aangekondigd van HeleCloud. Het bedrijf is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en is cloud-native Amazon Web Services (AWS) Premier Consulting Partner. Met de overname breidt SoftwareONE haar AWS capaciteit uit in de EMEA regio. Door het team van ervaren AWS experts toe te voegen ontstaat er meer capaciteit op het gebied van de levering van managed services.

HeleCloud (www.helecloud.com) is een gecertificeerde en onafhankelijke AWS Premier Consulting Partner en is daarbij de grootste onafhankelijke AWS-only System Integrator (SI) en Managed Service Provider (MSP) in EMEA. HeleCloud is opgericht in 2016 en bedient de EMEA markten vanuit drie locaties in Europa: het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Bulgarije. Het bedrijf richt zich op cloud-native consulting, software architectuur en infrastructuur engineering. Als Managed Service Provider (MSP) bieden ze daarnaast unieke end-to-end oplossingen op het gebied van AWS. Met de naadloze integratie van AWS clouddiensten en een unieke cloudarchitectuur, waarbij de kracht van automatisering en beveiliging wordt benut, breiden we de mogelijkheden van SoftwareONE verder uit om onze klanten te ondersteunen bij hun reis naar AWS:

Michel van Teijlingen, General Manager SoftwareONE Netherlands: “SoftwareONE heet HeleCloud welkom. Wij zien dat klanten niet kiezen voor één cloud platform, maar vaak voor meerdere. Het hebben van een multi-cloud strategie is voor SoftwareONE en haar klanten cruciaal. De overname van HeleCloud zal SoftwareONE helpen een multi-cloud service provider te zijn bij de implementatie van AWS clouddiensten”

Dob Todorov, CEO en mede-oprichter van HeleCloud: " “SoftwareONE gives HeleCloud the opportunity to operate at scale, a benefit for our customers. It is the ideal platform for enabling customers of all sizes worldwide to benefit from cloud by using HeleCloud’s repeatable success patterns and accelerators for cloud adoption. The integration into SoftwareONE will allow our employees to have an even bigger impact. Together with SoftwareONE’s global AWS practice, we will be able to amplify our capabilities and help a broader number of customers with their AWS-cloud adoption.”

Het huidige leadership team en de medewerkers van HeleCloud zullen integreren in de AWS-tak van SoftwareONE.

Er zijn geen financiële details of transactievoorwaarden bekendgemaakt.

Over SoftwareONE

SoftwareONE is een toonaangevende wereldwijde leverancier van end-to-end software- en cloudoplossingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Zwitserland. Met capaciteiten over de gehele waardeketen en haar eigen IP dienstenportfolio stelt het bedrijven in staat om hun strategie op het gebied van commerciële, technologische en digitale transformatie op een holistische manier te ontwikkelen en te implementeren. Dit wordt bereikt door applicaties te moderniseren en kritieke workloads te migreren naar publieke clouds, terwijl tegelijkertijd de bijbehorende software, het cloudverbruik en licenties worden beheerd en geoptimaliseerd. Het aanbod van SoftwareONE wordt verbonden door PyraCloud, het eigen digitale platform van SoftwareONE, dat klanten voorziet van datagestuurde, bruikbare informatie. Het aanbod omvat software- en cloudoplossingen van meer dan 7.500 uitgevers.

Met zo'n 8.300 werknemers en verkoop- en servicemogelijkheden in 90 landen bedient SoftwareONE meer dan 65.000 zakelijke klanten. De aandelen van SoftwareONE (SWON) zijn genoteerd aan de SIX Swiss Exchange.

SoftwareONE Netherlands, Naritaweg 177, 1043 BW Amsterdam

Senior Investor Relations Officer